Skip to content

Kay de Wolf focust op herstel na tegenslag in MXGP van Italie

June 24, 2026

Nestaan Husqvarna Factory Racing bevestigt dat Kay de Wolf de komende MXGP van Portugal zal missen als gevolg van een enkelblessure die hij opliep tijdens de MXGP van Italië in Montevarchi.

Na verdere medische evaluaties is de beslissing genomen dat de Nederlander zich eerst zal focussen op zijn herstel alvorens hij terugkeert in competitie. Hierdoor zal De Wolf de komende rondes van het FIM Wereldkampioenschap Motocross aan zich voorbij moeten laten gaan, terwijl het team zijn vooruitgang nauwgezet blijft opvolgen.

De blessure onderbreekt een tot dusver veelbelovend debuutseizoen in de MXGP voor de 21-jarige rijder. Hij staat momenteel in de top vijf van de tussenstand van het kampioenschap en vierde onlangs nog zijn tweede MXGP-podium van het seizoen in Letland.

Verdere updates over zijn terugkeer achter het starthek worden te zijner tijd gecommuniceerd.

#74 – Kay de Wolf: “Dit is uiteraard een flinke teleurstelling. De crash lag volledig buiten mijn controle, en het komt extra hard aan omdat we de afgelopen wedstrijden net een goed momentum hadden opgebouwd. Op dit moment ligt de focus op een goed herstel, zodat alles geneest zoals het hoort. We moeten nog een aantal controles ondergaan en daarna rust nemen. Vanaf dat punt wil ik weer gaan opbouwen om er te staan in Lommel en mee te kunnen strijden voor het podium. Ik zal er alles aan doen om fit, gezond en klaar voor de strijd terug te keren.”

Rasmus Jorgensen – Team Manager, Nestaan Husqvarna Factory Racing: “Dit is een zeer frustrerende situatie. Kay had een geweldig ritme te pakken en leerde enorm veel bij tijdens elke wedstrijd. Blessures horen helaas bij deze sport, maar de manier waarop dit gebeurde maakt het extra moeilijk te accepteren, vooral voor Kay zelf. Zoals altijd staan we volledig achter hem. Samen zullen we er alles aan doen om ervoor te zorgen dat hij zo snel mogelijk weer aan de start verschijnt.”